مباحث مربوط به موبایل و تکنولوژی

مباحث مربوط به موبایل و تکنولوژی

کانال تلگرام :

https://telegram.me/Mcjavan

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
نویسندگان
پیوندها

سامسونگ 3

https://telegram.me/Mcjavan

شاید سامسونگ در حال حاضر بازیگر نقش اول بازار موبایل دنیا باشد و یکی از نوآورترین آن‌ها، اما مسلماً هیچ پیروزی تا ابد مصون از تلخ‌کامی شکست نیست. تا پیش از سامسونگ این نوکیا بود که سلطان منازع بازار موبایل و هنوز هم رکوردهایی دارد که شکسته نشده است اما آن‌هم به‌روزی افتاده است که تنها دستگاه‌های پایین رده‌اش خریدار دارد. سامسونگ هم از دست روزگار در امان نخواهد بود اگر در استراتژی خود تغییراتی را اعمال نکند. اما این تغییرات چیست و آیا این تغییرات برای رقیب اصلی سامسونگ یعنی اپل هم لازم است؟ در ادامه با ترنجی باشید تا نگاهی داشته باشیم به وضعیت فعلی بازار جهانی موبایل.

سامسونگ 1

طی تحقیقات انجام‌شده سامسونگ تا 5 سال آتی و در صورت ادامه دادن این استراتژی، بازار موبایل را ترک خواهد کرد. اما چه کسی چنین پیش‌بینی کرده است و چرا؟ Ben Bajarin می‌گوید که شرکت‌های نوآور دچار معضلاتی خواهند شد که دلیل آن وجود شرکت‌ها کوچک‌تر با محصولاتی شبیه به این شرکت‌های نوآور است. این شرکت‌ها کوچک‌تری محصولاتی را مشابه دستگاه‌های شرکت‌های نوآور و بزرگ تولید می‌کنند و باقیمتی به‌مراتب کمتر می‌فروشند. به‌نوعی می‌توان به این مشکل گفت “معضل شرکت نوآور”!

Ben Bajarin می‌گوید زمانی که شما از سیستم‌عاملی مشترک با رقبای خود استفاده می‌کنید، شما فقط به خوبی دستگاه‌های ارزان‌قیمت آن‌ها خواهید بود. درنهایت رقبا محصولاتی “به‌اندازه کافی خوب” را تولید می‌کنند و شرکت‌های نوآور را از ارائه نوآوری‌های که آن را به رتبه اول می‌رساند، بازمی‌دارد.

در حال حاضر گزارشات عنوان می‌کنند که در بازار اندروید دستگاه‌هایی با مشخصات محصولات سامسونگ وجود دارد که قیمت خیلی پایینی تری دارند. به گفته Ben Bajarin سامسونگ در مقابل این رویه کاری نمی‌تواند بکند چراکه طرز فکر “به‌اندازه کافی خوب است” فضای بازار اندروید را احاطه کرده است. البته به گفته وی سامسونگ هم به این موضوع واقف است چراکه سیستم‌عامل انحصاری خود به نام تایزن را در دست توسعه دارد.

سامسونگ 1

اگر با پدیده “معضل (شرکت) نوآور” آشنایی ندارید باید بگوییم زمانی که یک بازار بالغ می‌شود، شرکت‌های نوآور اولیه توسط محصولات ارزان‌قیمت شرکت‌های نوپا به حاشیه رانده می‌شوند، این دستگاه‌ها مشخصات مشابه با محصولات شرکت‌های نوآور دارند و باقیمت کمتر سهم شرکت نوآور اولیه را در آن دسته‌بندی می‌بلعند. زمانی که بازار آغوشش را به‌سوی محصولات “به‌اندازه کافی خوب” باز می‌کند، شرکت نوآور دیگر نمی‌تواند نوآوری‌های رده‌بالای خود را در ارزش تقلیل یافته‌ای که هم اکنون دستگاه‌های “به‌اندازه کافی خوب” عرف کرده‌اند، ارائه دهند. دستگاه‌های اندرویدی در بازه 200 تا 400 به‌اندازه کافی خوب هستند که بتوانند دستگاه‌های سامسونگ که با حدود قیمت 600 دلار به فروش می‌روند را به کناره برانند.”

سامسونگ 2

شاید بپرسید اپل چطور؟ اپل دچار این معضل می‌شود؟ باید گفت خیر! اوایل بحث گفتیم که اگر محصولات شما با محصولات رقبای شما در یک اکوسیستم باشد این مشکل پیش خواهد آمد، حال‌آنکه اپل سیستم‌عامل اختصاصی خود را برای موبایل و تبلت هایش دارد. اپل تنها تولیدکننده iOS است و این اجازه را به رقبا نخواهد داد تا محصولاتی باقابلیت مشابه اما بسیار ارزان‌تر را راهی بازار کنند.

نظر شما درباره این مشکل چیست؟ به نظر شما سامسونگ چه راه‌حلی خواهد داشت؟

  • محمد فرشاد

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی